فیلمسازی

نگارش فیلمنامه موزیک ویدئو برای اروپا

ساخت موزیک ویدیو، فیلمنامه، کارگردانی و عوامل ساخت فیلم

خاطره ساز نسل ها باش.

هنر و خلاقیت امروز تلفیق و ترکیب چندین هنره و میان رشته ای و گروهی کار کردن اثرگذاری و ماندگاری رو بسیار بالا می بره.

فیلم از پرهزینه ترین هنرهاست اما اولین سایت دنیا در محتوا یوتیوبه، که کلا فیلمه، و اولین سایت ایران در محتوا آپاراته که اینم فیلمه.

مراحل ساخت موزیک ویدئو با ایده و سناریونویسی شروع می شه. نگارش سناریو می تونه از هر مرحله ساخت موزیک شروع بشه و با تکمیل هر مرحله اصلاحات انجام بشه.

 

نگارش فیلمنامه موزیک ویدئو در ایران و جهان
خلق فیلم های هنری، سینمایی، تیزرهای تبلیغاتی، موزیک ویدئو، کلیپ های اینستاگرامی و غیره هر کدام در سطوح مختلف، رده بندی، قیمت گذاری، سرویس دهی و ساخته و اجرا می شوند. دنیای مدرن امروز با عصر تکنولوژی همگام است و دنیای سرعت و کیفیت شده است. در واقع هر کس سریع و با کیفیت تر عمل کنه قدرت رو از آن خودش کرده. برای خلق هر اثر هنری که به صورت فیلم به مخاطب ارائه میشه نیازمند دانش، مهارت، خلاقیت و تجربه هستیم. قطعا اگر بخواهید به تنهایی دست به کار شوید، پروژه سخت و ناکامی را پیش رو خواهید داشت. کافی است، به حرفه ای ترین ها با دقت نگاهی بیاندازید. آنگاه می توانید دریابید توانایی های شما در کنار دانش و مهارت تیم های حرفه ای فیلم سازی؛ ثروت، رشد و شهرتی جهانی را، حتی به دنبال خواهد داشت که قابل تصور نیست.

در بخش های مختلف این مقاله به شما خواهیم گفت برای ساخت هر نوع فیلم تبلیغاتی چه عواملی نیاز است. با تیم فیلمسازی باران همراه باشید.

روش های خلاقانه برای ساخت موزیک ویدئو

اینکه برای اولین بار قصد دارین با تفنگ شکاری به شکار خرگوش بروید دنیای بسیار متفاوت تر از یک تک تیرانداز را دارد وقتی برای شکار تفنگشو آماده می کنه تا با یک تیر شکار کنه. در نظر بگیرین با دوربین خانگی خود قصد دارید فیلمی را برای اولین بار ضبط کنید، بی شک فیلمبرداری یک فرد متبحر تلفیقی از خلاقیت و جذابیت است که در همه سطوح بهم گره خورده. در این زمینه کافیست ایده و بودجه ای را در نظر بگیرید و فرصت هایی طلایی رو با افراد حرفه ای برای خود رقم بزنید.

خواه خواننده ای مشتاق باشید و یا فیلمبردار آماتور، ساخت موزیک ویدئو اگر درست انجام شود می تواند پروژه ای بسیار مفید و فوق العاده باشد. اگر در زمینه اصول اولیه به راهنمایی نیاز دارید، به راهنمایی تیم فیلمسازی باران در مورد نحوه فیلمبرداری موزیک ویدئو توجه کنید. در اینجا لیست مفیدی از تجهیزات مورد نیاز برای تولید موزیک ویدئو آورده شده است:

  • دوربین: می توانید از تلفن هوشمند با دوربین مناسب هم استفاده کنید، اما در حالت ایده آل از دوربین های حرفه ای سینما، دوربین فیلمبرداری DSLR، دوربین بدون آینه و یا دوربین اکشن استفاده کنید.
  • سه پایه یا تثبیت کننده گیمبال: هیچ کس دوست ندارد فیلم های پرلرزش را ببیند، مگه نه؟ مگر اینکه به سراغ نوعی موزیک ویدیو بروند که فقط از یک زاویه گرفته شده و سبک کار این است.
  • کیت نورپردازی و روشنایی تصویری: برای اطمینان از فیلمبرداری با کیفیت در تمام شرایط نوری، تهیه یک کیت روشنایی مناسب برای هر نوع فیلمبرداری ضروری است و در کل فیلمسازی یعنی کار با نور …
  • لنزهای قابل تعویض: بسته به نیاز فیلم، لنز ممکن است لازم باشد یا نباشد.
  • هدفون: در موزیک ویدئو، هدفون نقش مهمی در نظارت و کنترل صدا دارد. شاید خیلی مهم نباشد که باند در کنار موسیقی که بعداً به آن اضافه خواهد شد ، به صورت لیپنسینگ برسد، اما هدفون، به ویژه آن هایی که برای نظارت طراحی شده اند ضروری است.
  • پخش کننده موسیقی: داشتن پخش کننده موسیقی برای اهداف مختلف در طول فیلمبرداری موزیک مفید خواهد بود.
  • بلندگو: فیلمبرداری موزیک ویدئو به بلندگوهای خوبی احتیاج دارد، مخصوصاً وقتی هنرمند نیاز به لب زدن دارد.
  • میکروفون: میکروفون ها مانند پخش کننده های موسیقی، سهم زیادی در روند نظارت و همگام سازی دارند، بیشتر برای اجرای زنده. بسته به هدف، به انواع خاصی از میکروفون ها نیاز دارید که به شما کمک می کنند کیفیت صدا و پوشش مورد نظر خود را بدست آورید.
  • مانیتور دوربین خارجی: یک مانیتور خارجی به عنوان یک منظره یاب اضافی برای کارگردان و بقیه تیم سازنده عمل می کند.
  • ضبط کننده صوتی دیجیتال: رکوردرها و ضبط کننده های صوتی دیجیتال ابزاری مفید هستند زیرا دوربین های فیلمبرداری مجهز به ضبط صدای واضح نیستند. برای ضبط صدای حرفه ای، یک ضبط کننده صوتی مثل هاش اف یا گان و بوم صدا می تواند مستقیماً روی DSLR یا دوربین فیلمبرداری شما نصب شود یا می تواند به میکروفون متصل شود.
  • باتری های اضافی و کارت های حافظه: فیلمبرداری موزیک ویدئو به طور معمول ساعت ها طول می کشد، شاید حتی روزها. برای فیلمبرداری بدون دردسر، قطعاً به انرژی اضافی برای دوربین و سایر تجهیزات باتری مانند تجهیزات روشنایی و ضبط کننده صوتی قابل حمل نیاز خواهید داشت و همچنین با هارد و کارت های حافظه که فیلم های ضبط شده را برای ادیت و تدوین ذخیره کند.
  • نرم افزار ویرایش ویدئو: پس از اتمام ضبط، قطعاً به نرم افزار ویرایش فیلم برای ویرایش و صیقل دادن موزیک ویدئو احتیاج دارید. اگر این قسمت را به تیم های حرفه ای ویرایشگر فیلم واگذار می کنید، دیگر نگران خرید نرم افزار ویرایش فیلم مثل ادیوس، پریمیر، فاینال کات، افترافکت و … و یا نرم افزارهای اصلاح رنگ مثل داوینچی و … نباشید.

شاید در نگاه اول ساخت موزیک ویدئو سرگرم کننده و آسون به نظر برسه اما چالش های فیلمبرداری زمانی شروع میشن که به موارد عملی برسید. در نظر داشته باشید یک فیلمبردار حرفه ای عصاره هنر، تجربه، دستاورد و فراز و فرودهای سال ها فعالیت خود را به شما ارائه می کند.

  1. ضبط استودیویی داشته باشید

برای ساخت موزیک ویدئوی های حرفه ای ابتدا باید استودیوی مناسب رو انتخاب کنید. بسیاری از پروژه های بزرگ با بودجه های کلان به جریان اصلی خود هدایت میشن، استودیو یکی از عناصر اصلی در ساخت موزیک ویدئو به شمار می رود. شاید اجرای ایده ها، سناریوها و نقش ها روی کاغذ کمی بنظر خسته کننده برسند اما فیلمبرداری در استودیو رویکرد شما را به کل تغییر خواهد داد. ما در تیم فیلمسازی باران انعطاف پذیری، خلاقیت، اجرای صحنه را به گونه ای جهانی و خلاق ارائه خواهیم کرد که شما را متمایز از دیگر برندها، خواننده ها نمایش دهیم. طراحی ست نورپردازی، جلوه های ویژه و جایگاه اصلی به گونه ای طراحی می شود که اگر همه جوره همه بخواهید مقایسه کنید بارانی ها کپی هیچ کس نیستند.

  1. تبلیغات و موزیک ویدئو را با هم داشته باشید

در سناریوی فیلم تبلیغاتی خود بخشی را به موزیک ویدئو اختصاص دهید. اولین کسی باشید که با فیلم تبلیغاتی، موزیک ویدئو ارائه می کند. شاید تعجب کنید اما نه تنها این روش برای مخاطب سرگرم کننده است بلکه به عنوان سبکی پیشگام به خوبی در اذهان خواهید ماند. با این حال اگر فیلم جذاب سینمایی یا تبلیغاتی که می سازید نمی توانید از روایتی کوتاه اما محکم برای ارائه موزیک ویدئو در این بین چشم پوشی کنید.

  1. ساخت موزیک ویدئو به روش آرشیوی و خانگی یا VHS

خب برای ساخت موزیک ویدئوی خانگی از کجا باید شروع کرد؟ چند گزینه را تیم فیلمسازی باران در اختیار شما قرار می دهد تا بهترین را با توجه به نیاز انتخاب کنید.

  • اول به سراغ آرشیو فیلم های قدیمی و بایگانی شخصی خود بروید، چه می دانید آنجا چه خبر است؟ چه گنجی را پیدا خواهید کرد که هیچ کجا مثل آن را هرگز نخواهید یافت؟ قدرت فیلم های قدیمی و نوستالژیک را هرگز دست کم نگیرید.
  • در قدم بعدی می توانید فیلم جدید خانگی بسازید. کافیه با سیستم یکپارچه سازی و کمی شبه فیلمبرداری اقدام به فیلم سازی کنید و با کمی افکت گذاری آن ها را تبدیل به فیلم های قدیمی کنید.
  • در نهایت تیر خلاص را بارانی ها میزنند که به کابوس فیلمسازی شما فیصله دهد. از دل فیلم های قدیمی و حتی مخدوش، اثری را ارائه می نماییم تا با آن به وسعتی گیتی پهناور دست یابید. کافی است صبور باشید و ما را در تمام مراحل دوستانه یاری کنید. پیشاپیش از همکاری، صبر و شکیبایی شما در تمامی مراحل دشوار فیلمسازی سپاسگزاریم.
  1. ترفندهای جدید و جالب خلق کنید

به صورت جذاب و دیوانه وار می توان ترفندهای ویژه ای برای موزیک ویدئو ها ارائه کرد. این روزها هنرمندان از تمام سبک های جدید در موسیقی استقبال می کنند تا بتوانند خود را به مخاطب به گونه ای متمایز نشان دهند. در این زمینه نباید زیاده روی کرد. این شانس را امتحان کنید تا اثری سرگرم کننده و خارق العاده ایجاد کنید. در واقع می توان گفت ترفندهای اجرا کمک می کنند تا یک اثر مفید واقع شود. قدرت جلوه های ویژه را دست کم نگیرید. این جلوه های ویژه می توانند پرتوی حجمی از نور و مه، عوض شدن تصاویر پشت زمینه، ورود از یک محدوده به محدوده دیگر و بسیاری از موارد جذاب دیگر باشند.

ساخت تیزر تبلیغاتی جنجالی و سرگرم کننده

مصرف کنندگان بیش از آنکه بخواهند از اشکال سنتی تعاملی استفاده کنند بیشتر به دنبال سرگرمی در سطوح بالاتر هستند. تیزرهای تبلیغاتی تکنیکی از بازاریابی هستند که اغلب به گونه ای رمزآلود باید ساخته شود. معمولا وقتی برند قصد دارد محصول جدید را به مشتریان ارائه کند هیاهویی عظیم به پا می کند و برای اینکار به سراغ کمپین های تبلیغاتی حرفه ای می روند. در کمپین های تبلیغاتی بدون هیچ زحمتی می توانید اصل نیاز برند و هدف از تبلیغ را سفارشی سازی کنید. کافی است کنار بایستید و تبلیغات هیجان انگیز و شگفت آور خود را با بیشترین مخاطب در تلویزیون های شهری، شبکه های اجتماعی و رسانه های تبلیغاتی ببینید. تیم باران تیزرهای تبلیغاتی را به گونه ای چالش برانگیز تولید می کند تا مخاطب کنجکاو شده و برای باز کردن قفل های ذهن، تبلیغات سریالی برند را بی برو برگرد دنبال کند.

  1. رمزآلود باشید

مردم عاشق دانستن هستند و حل معما را دوست دارند. بنابراین در تبلیغات سعی می کنیم توجه افراد زیادی را جلب کنیم تا کنجکاوانه به دنبال حل رمز و راز یک تیزر تبلیغاتی باشند.

  1. خیلی زود راز برند را فاش نکنید

هنگامی که کنجکاوی مخاطب را برانگیختید، کمی از اطلاعات را افشا کنید تا مخاطب را بیشتر علاقه مند کنید. کمی حالت تعلیق ایجاد کنید شاید هربار یک سرنخ آزاد شود، یا مخاطبان خودشان حدس بزنند که محصول چه چیزی می تواند باشد. با این روش مخاطب را درگیر اطلاعات قطره ای خواهید کرد که به آن ها این امکان را می دهد درباره اتفاقات بعدی حدس بزنن. سعی کنید در هر قدم غیرقابل پیش بینی عمل کنید. جای تعجب خواهد بود اگر مردم رمز و راز را دوست نداشته باشند.

  1. تا حد ممکن جذاب باشید

هر چقدر با تیزر تبلیغاتی خود فتنه و هیجان بیشتری به پا کنید، بُعد تبلیغاتی جنجالی تری را دربر خواهید گرفت. این نوا باید در مخاطب طنین انداز شود، به همین دلیل از قدرت تصاویر می توان بهره مند شد. استفاده از تصاویر جذاب کمک بزرگی به مخاطب در حل معمای راز آلود برند می کند. می توانید از جملاتی در کنار تصاویر استفاده کنید که بعد هیجانی مخاطب را گسترش می دهد، بعنوان مثال:

  • حرکتی عظیم در راه است.
  • از دستش نده، اینجا کلیک کن.
  • برای دسترسی سریع، مشترک ما شوید.
  • در ادامه با ما باشید.
  • قبل از همه تو مطلع شو

و بسیاری از جملات اغوا کننده دیگر.

  1. شمارش معکوس بدهید

در قدم بعدی یکی از محبوب ترین تیزرهای تبلیغاتی شمارش معکوس است. مصرف کنندگان دوست دارند در این ماجرا شرکت کنند، هرچیزی که کنجکاوی آن ها را برانگیزد، در شبکه های اجتماعی قابل اشتراک گذاری باشد و تعامل بهتری با مخاطب برقرار کند، بهتر گسترش پیدا می کند. در تیزرهای شمارش معکوس پیشنهاد می کنیم برای مخاطب جایزه در نظر بگیرید و حتی بخش از پاسخ را افشا کنید. بهترین کمپانی های تبلیغاتی به خوبی می دانند چطور می توان گام به گام مخاطبین را با برند همسو کرد و عطش این اشتیاق را زیاد کرد.

  1. ایجاد هشتگ های تبلیغاتی

تیم سوشال مدیای باران (Social Media) توصیه می کند به همراه این حرکت عظیم هشتگ های تبلیغاتی ایجاد کنید. هشتگ ها راهی آسان برای اتصال به دوست‌داران و علاقمندان شما و جادوی گسترش در شبکه های اجتماعی است. هشتگ ها همیشه به خوبی مورد استقبال قرار گرفته اند که حتی کمک می کنند تا کسب و کار خود را از صفر شروع کنید. اما برای ایجاد هشتگ نیاز مند دانش و مهارت باید باشید. تیم باران به شما خواهد گفت:

  • چه اطلاعاتی باید ارائه شود؟
  • مخاطبین این هشتگ چه کسانی هستند؟
  • چگونگی عملکرد هشتگ برای هر کسب و کار
  • تولید محتوای ارزشمند
  • ایجاد درگیری احساسی با هشتگ های قدرتمند

در این زمینه مخاطبین‌تان را بخشی از مجموعه بزرگتری در نظر خواهیم گرفت که به طور طبیعی علاقه آن ها نسبت به محصول شما برانگیخته می شود.

  1. اشتراک گذاری ایمیل و کانال های اطلاع رسانی

روش طلایی و درخشانی که بازخوردهای فراوان می توانید از آن دریافت کنید، افزایش تعامل با مشتری از طریق اشتراک ایمیل و یا کانال های اطلاع رسانی است. مخاطب باید تشویق شود تا با ایمیل خود ثبت نام کند، با این حال در مدت زمان کوتاهی مشتریان بالفعل زیادی را به سوی خود جذب خواهید کرد. می توانید تمامی ایمیل ها را هدف قرار دهید و محصول جدید را با تیزر تبلیغاتی و جذاب معرفی کنید. بهتر است این ایمیل ها در شمارش معکوس و روزهای نزدیک به رونمایی محصول گردآوری شوند.

نقش ها و مسئولیت ها در ساخت یک فیلم

تولید یک فیلم یا موسیقی حرفه ای کار یک نفر نیست و به افرادی با مهارت های مختلف نیاز است که دور هم جمع شوند و برای رسیدن به هدف مشترک تلاش کنند. در این بخش به نقش ها و عملکردهای تخصصی اشاره می کنیم تا سختی این وظیفه خطیر بارانی ها را با تمام وجود حس کنید.

  1. مرحله پیش تولید

این اولین مرحله از چرخه تولید است که در آن برنامه ریزی برای جنبه های مختلف تولید صورت می گیرد. بسیاری از افراد مختلف حتی در تولید یک ویدئوی ارزان نیز درگیر این فرایندها هستند.

  • برنامه ریزی داستان

Director کارگردان: مسئولیت اصلی تولید با او است. کارگردان در هر مرحله از مراحل تولید موزیک ویدئو درگیر است و دیگران را برای انجام کارشان کمک و راهنمایی می کند و همچنین تصمیم گیری نهایی برای تعریف جزئیات و یا حذف جزئیات صحنه را می گیرد.

 Screen Writer فیلمنامه نویس: این افراد مسئول ارائه ایده ای متناسب با بودجه تولید هستند. سپس آن ها تمام آنچه را که قرار است در این ویدیو اتفاق بیفتد و یا بصورت دیالوگ گفته شود را به صورت فیلمنامه کامل می نویسند.

Artist Storyboard هنرمند استوری برد: فریم های کلیدی ویدئو را از متن ارائه شده روی یک ورق کاغذ ترسیم می کنند تا دیگران در تیم تولید، درک بهتر و تصویری تری از جریان داستان داشته باشند.

Actors بازیگران: در تولیدات کوچک، بازیگران توسط خود کارگردان هدایت می شوند، در حالی که در تولیدات بزرگتر، مدیران ویژه، برای تعیین استعدادی که در این ویدئو فعال است، تعیین می شوند.

  • دپارتمان هنر

مدیر هنری: قسمت بصری ویدئو را دنبال می کند و آن را نهایی می کند.

Set Director: ساخت مجموعه ها و قرارگیری اشیاء متناسب با فیلمنامه را دنبال و نهایی می کند.

Conceptual Artist هنرمند مفهومی: وقتی عنصر خارج از عرفی در ویدیو وجود داشته باشد، توسط Conceptual Artist تصور ذهنی می شود و شکل ظاهری به خود می گیرد. آیا آن بیگانگان باید سبز یا صورتی باشند؟ آیا آنها سه چشم خواهند داشت یا چهار دست؟

  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری

تهیه کننده اجرایی: هزینه کل ویدئو را پرداخت می کند.

تهیه کننده: با انتخاب مارک های مناسب، هر آنچه برای فیلمبرداری لازم است را خریداری می کند.

  1. مرحله تولید

این مرحله اقدام چرخه تولید است که در آن فیلم ضبط می شود.

  • لباس

Costume Designer طراح لباس: خط داستان را در نظر می گیرد و لباس های مختلف را برای شخصیت ها با توجه به نقش آنها در ویدیو طراحی می کند.

Costume Maker دوخت لباس : طراحی های طراح لباس را به عنوان یک محصول نهایی برای لباس های شخصیت ها آماده می کند.

  • برنامه ریزی مجموعه

Scout مکان: تنظیمات مختلفی را که می توان برای ضبط ویدیوی موسیقی داشت، ارائه می کند.

Set Builders / Set Constructors: آنها مجموعه را از ابتدا برای فیلمبرداری می سازند.

Prop Master: لوازم مختلفی را که برای ساخت مجموعه مورد نیاز است، تهیه می کنند.

  • هدایت و رهبری

Director کارگردان: با در نظر گرفتن تمام جنبه های پیش تولید، فیلم را کارگردانی می کند.

دستیار مدیر: به مدیر کمک می کند.

دستیار تولید: ترتیبی اتخاذ می کند تا همه افراد و همه چیز در مکان و زمان مناسب طبق برنامه، حضور داشته باشند.

  • دوربین

مدیر فیلمبرداری: از مهمترین عوامل تولید فیلم است و باعث می شود کل فیلم از نظر فیلم، هنری، جالب و معتبر به نظر برسد.

Camera Operator اپراتور دوربین : چون دوربین های جدید بسیار گران هستند، اپراتور مسئولیت دوربین را دارد تا دوربین بصورت کاملا سالم اجاره شده و با اتمام فیلمبرداری به صاحب اصلی برگردانده شود.

Camera assistant دستیارهای فیلمبردار: به فیلمبردار در تهیه ابزار فیلمبرداری، نورپردازی، راه اندازی و تنظیمات دلخواه فیلمبردار کمک می کنند تا فیلمبرداری با سرعت و کیفیت بالا انجام شود.

  • صدا

تولید صدا میکسر: به حجم و صداهای مختلف مجموعه گوش می دهد تا آن ها را مطابق با فیلمنامه و نظر کارگردان میکس و ضبط کند.

Boom Operator: نقشه های میکروفون را برای صدابردار آماده و بوم صدا را برای ضبط صدا نگه می دارد تا صدابردار، صدا را با استفاده از تجهیزات خاص صدابرداری، ضبط کند.

  • روشنایی

تکنسین ارشد روشنایی: مسئول مراقبت از تمام نیازهای روشنایی مجموعه هستند.

Runner: در صورت نیاز، با چراغ به صورت دستی کار می کند.

  • Grip

Key Grip: پیاده سایر تجهیزات را در محل قرار می دهد تا فیلمبرداری را آسان کند.

Runner: در صورت کارگردانی، دوربین یا تجهیزات را در جای خود نگه می دارد.

  • Wardrobe کمد لباس یا سینه موبیل لباس

ناظر کمد لباس: نیازهای خاص کمد لباس برای شخصیت های برجسته ویدیو را پیگیری و تکمیل می کند.

فراهم کننده لباس روزانه: لباس هایی را ترتیب می دهد که توسط افرادی که در پس زمینه هستند استفاده شود تا به راحتی به مجموعه ملحق شوند.

  • گریم، مو و آرایش

Make up Artist گریمور: برای تغییر چهره افرادی که با توجه به نقش در فیلم حضور دارند، فعالیت و آنها را گریم و آرایش می کند.

آرایشگر: مدل موهای شخصیت های اصلی را می دهد.

Prosthetics Artist: شخصیت ها را با گریم برای جلوه های ویژه آماده می کند.

  1. مرحله پس از تولید

این آخرین مرحله از چرخه تولید است که خروجی و حس نهایی فیلم شکل می گیرد.

  • تدوین و ویرایش

تدوینگر، ویرایشگر: تکه های پلان های فیلمبرداری شده را بصورت هنرمندانه با نظر کارگردان در کنار هم قرار می دهد تا خروجی فیلمی فوق العاده باشد و مخاطب از تماشای آن لذت ببرد.

دستیار تدوینگر: به تدوینگر در مرتب سازی فیلم های خام کمک می کند.

  • جلوه های بصری

VFX Team تیم جلوه های ویژه: تمام جلوه های ویژه لازم را روی ویدیو اعمال می کند.

با اینهمه آیا باز هم می توان ساخت فیلم را با ابزار محدود و بدون هیچ تجربه ای انجام داد؟

تمام مراحل انتخاب بازیگر، کارگردانی، اجرا، تدوین و تصویربرداری و … باید با حساسیت بالایی انجام شود. آب و هوا و عوامل جوی، احساسی، بحران و حوادث طبیعی و بسیاری از موارد دیگر را هم در نظر بگیرید که ممکن است خواسته و ناخواسته در فیلمبرداری اختلال ایجاد کند، که مدیر پروژه باید اوضاع را به درستی ساماندهی و منسجم کند.

تیم تهیه و تولید باران، تمامی مراحل ساخت فیلم را همراه با کادر حرفه ای سینما و تلویزیون در راستای ساخت موزیک ویدئو، تیزر تبلیغاتی، ساخت فیلم های سریالی، سینمایی، کلیپ های اینستاگرامی و … ارائه می کند. قیمت ها با توجه به سطح سناریو، نویسنده، بازیگر، کارگردان و دیگر عوامل برآورد می شود هزینه ها از 500 هزار تومان تا چند میلیون و حتی چند میلیارد متغیر است. در هر صورت هیچ دغدغه ای نداشته باشید، کافی است بدانیم با چه میزان بودجه تمایل دارید چه تبلیغاتی داشته باشید. روی ما حساب کنید، در هر حال رضایت شما خواسته ماست.

انتخاب بازیگر برای ساخت فیلم

برای انتخاب بازیگر قبل از هر چیز باید به نکاتی دقت داشت تا برند خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب معرفی کنید. این انتخاب سرنوشت برند را می سازد. تیم ساخت فیلم و تیزر باران با توجه به نوع سناریو و نیاز برند به شما پیشنهاد بازیگران تئاتر، اینفلوئنسرها، بازیگران تلویزیون و سینما را خواهند داد. البته ناگفته نماند در تمام مراحل از مشاوره های رایگان و پشتیبانی شبانه روزی ما نیز بهره مند خواهید شد تا شایسته ترین گزینه را انتخاب کنید.

  1. بازیگری را انتخاب می کنیم که کار با او آسان باشد. برخورد بد یا شهرت بد می تواند به میزان قابل توجهی مانع پیشرفت برنامه و برخی مواقع بودجه تولید فیلم شود. بنابراین با توجه به پرچم های قرمز، تولیدکنندگان را از دردسرهای بالقوه بزرگ مصون نگه می داریم. نگرش منفی، شرایط کار را بسیار دشوار می کند زیرا باعث از بین رفتن ارتباط مثبت، اتلاف انرژی و افزایش اضطراب و تنش در عوامل می شود. بازیگر وقت شناس، خوشنام، متعهد، منظم، آماده، فعال و محترم می داند که چگونه یک ترکیب متعادل از اعتماد به نفس، کاریزماتیک و فروتنی را در مقابل صفحه و دیگر افراد داشته باشد.
  2. بازیگران در ساخت فیلم تبلیغاتی بخشی از تصویر یک برند می شوند، تصویری که کارگردان بهتر می داند چطور باید هدایت شود. بنابراین گاهی اوقات ممکن است کارگردان برای تنظیم بهتر یک صحنه به چند تغییر در شخصیت او نیاز داشته باشند. آیا بازیگر می تواند تغییر سریع و سازنده ای داشته باشد و آن را در عملکرد خود بگنجاند؟ بازیگر مناسب بازیگری است که مایل به همکاری و تصمیم گیری فوری باشد. آیا بازیگر مناسبِ نقش برند است یا باید شخص دیگری را جایگزین کرد؟
  3. کارگردان، تهیه کننده و حتی عوامل استعدادیابی از لحاظ ظاهری به دنبال یک بازیگر کاملاً خاص هستند. به عنوان مثال برای اجرای نقش های درام نمی توان از بازیگرانی با کاراکتر طنز استفاده کرد. همینطور برای فیلم طنز نمی توان از کاراکترهای جدی و متحجر استفاده کرد. از طرفی چهره تاثیر زیادی در محبوبیت و یا منفور شدن یک برند خواهد داشت. ببینید در چه زمینه ای برای چه محصولی در نظر دارید فیلم بسازید. مهم است که سرنوشت برند خود را با چه کاراکتری قرار است رقم بزنید. خشت اول را درست بزنید تا در آینده یکی از بهترین های فراموش نشدنی شوید
  4. اشتباه نکنید، در روند انتخاب بازیگران هرگز عجله نداشته باشید. این روند می تواند ناامید کننده و خسته کننده باشد اما صبور باشید تا بهترین الگو به فیلم شما ارائه شود. با این وجود، ریسک ساخت یا شکستن یک پروژه را خواهید داشت.

انتخاب بازیگر را به ما بسپارید. در نظر دارید کدامیک از بازیگران در فیلم های شما ایفای نقش کنند. برای تیم باران بازیگران داخلی یا خارجی فرقی نمی کند. هالیوود، بالیوود، چین، کره، ژاپن، ایران و … . برای بارانی ها هیچ محدودیتی در انتخاب بازیگر وجود ندارد. گاه تیزر تبلیغاتی فقط بخاطر انتخاب یک بازیگر مشهور و محبوب طرفداران زیادی پیدا می کند و در پی آن، با مشاهده محصول حس خوب می گیرند و مایل به خرید از آن برند هستند. در انتخاب بازیگر وسواس داشته باشید و این کار را به دست کارشناسان باران بسپارید تا برند شما را جاودانه و جهانی کنند.

انتخاب بهترین لوکیشن برای فیلمبرداری

شکار مکان مناسب فیلمبرداری از جنبه های مهم صنعت تلویزیون و سینما است. یافتن بهترین مکان فیلمبرداری کاری کاملاً حرفه ای است که توسط متخصصان برای مشاغل “Location Scout” انجام می شود. اگر  تمایل به ساخت فیلم سازمانی دارید، باید یک پیشاهنگ لوکیشن داشته باشید و مکان عالی برای فیلمبرداری جستجو کنید. اما گفتن اش از انجام دادنش آسان تر است. برای شناسایی مکان عالی که کیفیت فیلم را افزایش می دهد و آن را زنده کند، باید فاکتورهایی را در نظر گرفت.

اما چگونه؟ این همان سوالی است که بسیاری از برندها می پرسند. در این بخش، مای باران به این سوال مهم پاسخ خواهد داد و کمک می کنیم تا بهترین نقاط را برای هرگونه نیاز ویدیویی کشف و آرزوهای خود را محقق کنید.

  1. کشف مکان مناسب برای دوربین

مکان های مناسب برای دوربین همان چیزی هستند که شما برای جستجوی یک ویدیوی با کیفیت نیاز دارید. پس زمینه، محیط اطراف، به هم ریختگی اطراف یا دیوارها، تأثیر قابل توجهی روی جزئیات ویدیوی می گذارد. اگر از یک پس زمینه کاملا کسل کننده یا ساده به جای برخی از تنظیمات پویا استفاده کنید، ممکن است فیلم شما پرمخاطب نشود. فیلمسازان حرفه ای باران می توانند به شما کمک کنند تا بهترین لوکیشن فیلمبرداری را پیدا و ایمن سازی کنید.

  1. اندازه مناسب را انتخاب کنید

در حالی که محل فیلمبرداری را انتخاب می کنید، در مورد اندازه آن جویا شوید. یک اتاق کوچک با فضای کم ممکن است جلوه مناسبی به شما ندهد. پس زمینه همیشه جایی در دوربین خواهد بود حتی اگر در حال مصاحبه با تمرکز روی صورت های طرفین هستید. مای باران توصیه می کند منطقه اداری بزرگتری را برای این کار انتخاب کنید که به روش های مختلفی بتوان فریم و قاب های مختلف و مثبتی ثبت کرد.

  1. محیط ساکت و آرام

داشتن لوکیشن صوتی حرفه ای اولین و مهمترین الزام یک فیلم حرفه ای است. اما چطور می توان سکوت و آرامش یک اتاق را تحلیل کرد؟ یک ترفند ساده مای باران این است که با چشمان بسته در وسط اتاق بایستید و اتاق را با تمام وجود حس کنید. جلوگیری از رسوخ هرگونه صدای مزاحمی در فیلم از راه هایی مانند منافذ هوا، تهویه هوا، ساخت و سازهای ساختمانی، در نزدیکی لوکیشن فیلمبرداری از موارد دیگر بسیار مهم است.

  1. اکو صدا را کنترل کنید

اتاق کاملاً خالی را انتخاب کنید، حالا با مشکل اصلی، یعنی پژواک روبرو خواهید شد. این امر می تواند دلیلی شود که در پایان ضبط، صدای ضعیفی را برای ویدیوی خود داشته باشید.

  1. میزان نور

نورپردازی نقشی اساسی در ایجاد بهترین احساسات فیلم دارد. تیم نورپردازی باران تیمی است که با تنظیمات مختلف نورپردازی حرفه ای آشنا است، همچنین بر نور طبیعی موجود کنترل کامل داریم و با کم یا زیاد آن صحنه های جذاب را خلق می کنیم. اگر اتاقی را پیدا کردید، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات نورپردازی تحت کنترل است. فیلمسازان حرفه ای باران می توانند با هر نوع نورپردازی از نور کم تا روشن و طبیعی کنار بیایند.

  1. فضای باز

ممکن است مجبور باشیم فیلم ویدئویی را در فضای باز فیلمبرداری کنیم، که در کل کاری حیاتی برای ویدئو است. باید مواردی را که برای فیلمبرداری در فضای داخلی بررسی کرده ایم از جمله صدا، پس زمینه، پژواک و موارد دیگر را بررسی کنیم.

موارد فوق فقط برخی از نکاتی است که باید هنگام انتخاب بهترین مکان فیلمبرداری برای یک ویدیو در نظر داشت. به یاد داشته باشید، محل فیلمبرداری می تواند کل زیبایی بصری فیلم را ایجاد کند یا از بین ببرد. در صورتی که برای فیلمبرداری، لوکیشن خاصی را در نظر دارید کارشناسان تیم باران جهت بررسی محل اقدام خواهند کرد تا استانداردهای لازم را داشته باشد. در غیر اینصورت از ساختمان های لاکچری زعفرانیه، ولنجک، فرمانیه، نیاوران، سعادت آباد و دیگر محله های شمال تهران، پنت هاوس های مرفه نشینان تهران و دیگر شهرهای ایران، ساختمان های قدیمی و سنتی، مراکز تجاری، اداری، فیلمبرداری در بناهای تاریخی و … برای انتخاب لوکیشن می توانید استفاده کنید. تیم فیلمسازی باران پا را فراتر از مرزها هم گذاشته و قادر است امکان انتخاب لوکیشن در دیگر کشورها از ایالات متحده آمریکا، اروپا، اسکاندیناوی گرفته تا چین، کشورهای حوزه خلیج فارس و … را فراهم آورد. کدام شهر از شهرهای خاص این دنیا پیشنهاد شما است؟

با ما بصورت شبانه روزی می توانید تماس بگیرید تا شما را خاطره ساز نسل ها کنیم. هر آنچه از دنیای تبلیغات، فیلمسازی، شهرت و پولسازی انتظار دارید را با حرفه ای ترین ها تجربه کنید و خاطرات خود را به گونه ای مانا در دل تاریخ جاودانه کنید.

 

به لوکیشن، ایده و سناریو، بازیگر، فیلمبردار، صدابردار، گریمور، تدوینگر، واینر، ساخت موزیک ویدیو و … نیاز داری؟ در هر ساعت از شبانه روز، به من زنگ بزن.

امیر علیپور / 09121943801 / واتساپ / اینستاگرام

Amir Alipour / +989121943801 / Whatsapp / Instagram

ساخت موزیک ویدیو، فیلمنامه، کارگردانی و عوامل ساخت فیلم

ساخت موزیک ویدیو، فیلمنامه، کارگردانی و عوامل ساخت فیلم

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *